Australien, one month away!

Om en månad och en dag åker jag och mor till Australien.

Jag blir alldeles nipprig i pallet när jag tänker på det.

Vad ska vi göra där? Hur jetlaggad kommer jag att vara? Finns det något som Lovisa kan äta i köttälskarnas rike? Tänk om jag ser en haj, vad tar jag mig till då? (Jag kommer skrika till och sen självdö) Hur många australiensare behövs det egentligen för att skruva i en glödlampa? (inga, för det är sol hela tiden down under yey yey) Kommer australinesarna bli lika upprörda som nyzeeländare blir om man misstar dem för australiensare om jag misstar dem för nyzeeländare?


Otaliga frågor som kräver svar.

Frågor som får mig att tänka på första versen av den fantastiska sång jag fick från T och O på min födelsedag för många år sen. Första versen var så här:

Alla vet att Lovisa är rädd för hajar
så vi sjunger inte om dom
inte ens små, söta och grå
fina monsterhajar som kan tugga påååå
Lovisa o-o-o-oooo, här är vår Lo-Visa, vår Lo-Visa till dig.



Kommentarer
Postat av: Maria

Nu blir jag så avis så jag fan i mig dör. Herregud så härligt du kommer ha det.



Ja. Du kommer vara superjetagad i ett par dagar.



Ja. Det finns massa att äta. Frukterna och grönsakerna har så sjukt mycket mer smak än t.o.m. nere i de södra delarna i Europa.



Nej. Du ser troligtvis absolut inga hajar. Det gjorde iaf inte jag på 6 månader. (Förutom på akvarium) Så simma lugnt du. Även om vågorna har en tendens att vara väldigt höga och starka.



Guuud vad du måste fota. Lyllo Lollo!



2010-09-15 @ 21:42:32
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Sydney

Hej liten



inga hajar, men val en val eller tva. Jag sag en delfin eller en sal fran min balkong pa helgen.

Vet inte vad, for den hoppade hence en delfin, men den var mer formad som en sal...



Kanske en sal med circus ambitioner..



Australiensare blir javligt forbannade om man sager att de ar fran New Zealand.



Fisken ar godare, laxen ar super super super, sushi ar valdigt billigt. All asiatisk mat ar billig och god och gronsakerna storre och godare, forutom i min lokala matbuitk. Sa jag ska inte salja bilen innan ni kommer...sa far ni kora i vanster trafik...



BORJA OVA NU

2010-09-16 @ 01:46:04
Postat av: Sydney

Jet laggen...



jag ska skriva en liten lista pa vad du ska gora, sa det blir ok. I borjan kommer du att vakna tidigt, det tar ett par dar men sen blir det battre.



Ni ankommer sent, sa sov inte pa sista flyget mellan singapore och sydney, sov mellan london och singapore. Sa blir det ett litet mal mat nar ni kommer till lagenheten och sen bums i sang..



sa kommer det bli super enkelt att komma over jetlagen, jetlaggen ar varre nar ni aker tillbaka till svergie, nar ni aker vasterut...

Going east is never a problem

2010-09-16 @ 01:48:21
Postat av: martin b

Det känns skönt att skicka iväg dig i förväg och scouta för mig. Så jag låter dig göra alla upptäckter så kan jag bara glida runt å ha det bra.

Så jag hoppas på en innehållsrik reseskildring "unterwegs"(OBS det var till Lovisa).Till Maria om du läser det här?. Träna nu på syrran och morsan så du är i högform när undertecknad dyker upp!!

2010-09-16 @ 07:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0