Brev från en höginkomsttagare

Jag antar att alla redan har läst detta.

Ett brev om en höginkomsttagare som säger att hon och hennes man inte behöver mer pengar över till nya kläder, skor och utlandsresor.

"Jag betalar tusen gånger hellre mer skatt och är delaktig i ett samhälle där alla får plats och där alla individer behövs!"

Önskar att alla så kallade liberala folkpartister (jag fnyser åt detta, man är inte liberal när man vill ha diciplin och regler) och "nya" smygblå kunde känna den sortens empati.

Vi som hade det lätt i skolan klarar oss alltid, det är inte vi som behöver massa extra resurser, det är de som har det tufft som behöver få en chans att välja om via till exempel komvux. Ett samhälle där bara de starka räknas som värdiga medborgare är inte ett samhälle jag vill leva i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0