Lika politiker leka bäst

Socialdemokraterna tappade inte lika mycket i kommunerna som de tappade i riksdagen, läste jag i en artikel på dn.se.

Som ni märker är jag inne ganska ofta på dn.se. Jag gillar att gå in och scanna av om det har hänt något nytt och sen läser jag det jag har lust med utspritt på hela dagen.

Då får jag inte för mycket information på en gång, utan hinner bearbeta den, och jag sköter mitt arbete ordentligt.

Men just den här nyheten gör mig så förtvivlad. För i artikeln är en av analyserna till att folk röstat på M att de diggar Reinfeldt, karln som ser så beklämd och känslosam ut att folk faktiskt tror att han är det.

Enligt mig är Reinfeldt inte någon som vill bevara den svenska välfärden. Välfärden för mig är att så många som möjligt ska ha samma rättigheter till bra vård, skola och omsorg. Inte att privata sjukförsäkringar ska behövas för att slippa köerna på de få offentliga vårdanrättningar som finns kvar. Inte att människor som är sjuka på riktigt ska tvingas ut i socialbidragskarusellen. Inte att elever ska ha ordningsbetyg som sätter en stämpel på dem redan i småbarnsåldern.

Men, det verkar som att svenska folket blir övertygade om hans snällhet enbart för hans stora ögons skull. Kanske skulle Mamma Mu få fler röster än M om hon ställde upp? Sälj ut ALLT som staten äger, men utåt fladdrar hon med sina koögnfransar och pratar om det nya arbetarpartiet...

Igår kom jag förresten på två personer som också är lika:



Niclas Alexandersson och Richard Dean Anderson/MacGyver.

Visst?


Kommentarer
Postat av: Maria

Absolut och absolut!

2010-09-23 @ 18:26:48
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: chippe

Jättelika!! Och ja, så klart.

2010-09-28 @ 11:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0