Möbel

Ikväll ska jag kanske köpa en till möbel.

Hur mycket möbler kan en människa behöva? frågar ni.

Ja, inte så särskilt många egentligen. Men om man innehar en viss möbel som man hatar, då kan det behövas en annan möbel för att man ska bli av med den första möbeln. Så tänker jag.

Sen har jag och storasyster K bestämt att vi ska tapetsera några möbler i oktober. Hon till sina två barn, jag en till mig själv. Bara till mig själv! Det är nämligen en bänk/byrå som jag KANSKE ska införskaffa ikväll. Den är mörkbrun, men ska efter tapetseringen få någon färggrann yta. Jag tänker gult och rött, kanske med fåglar eller fjärilar på. Definitivt någon liten blomjävel.

Men vi får se, kanske är den ful och kanske får den inte plats i Lilla Fjun. Man ska inte underskatta storleken på den lilla blå bilen, en gång åkte jag och O (och han är ändå nästan 2 meter lång!) tillsammans med en byra, en bokhylla, tre krukväxter och diverse småpruttlar hem från det stora varuhuset. Och vi fick plats.

Så kanske, kanske blir jag med möbel igen. Var länge sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0