Nu är det helg - länge leve arbetet

Nu är det snart helg och snart en vecka sen SD valdes in i ditt och mitt parlament.

Det känns som en evighet.

Det här ämnet har splittrat vänner, arbetsplatser och familjer känns det som. Alla som har skrikit ut sin frustration på Facebook den här veckan har fått höra att de ska lägga av och inse att det här är demokrati.

Och jag håller med.

Men det betyder inte att jag tänker sluta skrika. Jag tänker inte sluta att diskutera och resonera och tydliggöra och klarlägga och allt det man måste göra för att ändra på saker i samhället.

Jag hoppas bara att det här webbaserade engagemanget kommer att smitta av sig på verkligheten också. Att fler går med i partier eller oberoende organisationer, spelar ingen roll vilket, bara fler sätter igång att arbeta för förändring.

Som sagt, snart helg. O spelar på Mosebacka med en sångerska från Guinea Bissau i kväll på bartömningen, det kommer vara så bra så att klockorna stannar.

Kom dit eller var en fyrkant.

Kommentarer
Postat av: chippe

Sluta aldrig skrika över sånt du är förbannad på. Fortsätt diskutera och resonera. Jag håller tummarna för att vi som inte röstade på SD ska tysta ner de få, men ack så högljudda, rasisterna.

2010-09-28 @ 11:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0