Strages ironi - pricket över i

Ibland läser jag saker som är så bra att jag tänker att jag kan lika gärna skita i att skriva själv, andra gör det så himla mycket bättre.

En av dessa saker är Fredrik Strages krönika om SD. Det är ett öppet brev till Jimmie Åkesson där Strage ger bort Morrissey till det nyinvalda riksdagspartiet.

"Glöm inte att läsa skötselråden på kartongen. Morrissey ska matas med ekologiska grönsaker, te och rostat bröd samt påskliljor. Undvik animaliska produkter. Käka inte varmkorv i närheten av honom. Han hatar köttätare lika mycket som han hatar svartskallar. Förlåt, nu uttryckte jag mig klumpigt. Morrissey är inte rasist. Han tycker bara, precis som du, att det är fel att människor från olika kulturer blandas."

Det är så genialiskt uttryckt att jag blir förbannad, för att vissa människor kan uttrycka precis det jag tänker bättre än jag själv.

Därför länkar jag till texten och hoppas att jag om ett tag har förmågan att förklara världen på ett lika självklart sätt.

Jag håller tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0