Landet

O hade spelning i Linköping i fredags och efter mycket om och men drog vi äntligen iväg ut till skärgården på lördagen.

Det regnade inte trots gråa moln och vid tretiden kom solen och himlen blev alldeles höstblå. Vi lagade lunch som vi åt uppe på ett berg medan vi spejade ut över havet på jakt efter valfläsk. Vi hittade inget. Det hade stannat kvar hos moderaterna i Stockholm.

Efter maten drog jag på mig en gammal oljerock och släpade ut en 60-talsfåtölj på tomten för att ge den en ny kostym. Den blev isblå. Väldigt läckert. O satt och spelade gitarr under tiden, han sjöng mest om mygg.

När kvällen kom tände vi en brasa och jag satte igång min höststickning.

Om blåbärspannkakorna kan jag säga så här: De rockade!

De var blålila i färgen och med vaniljglass till var det som att äta godis i fullkornsvariant.

Jag vill inte vara i stan längre. Jag vill bosätta mig i skärgården och isolera mig från resten av världen, bara elda brasa, hugga ved och prata med koltrasten. Kan jag inte bara få göra det?


Kommentarer
Postat av: Sydney

Far jag bo hos er i skarrgarden da, jag kan ocksa mala mobler och pyssla...



jag kan sy gardiner...



jag vill ocksa ha pankakor, jag har borjat ata havegryns grot kokt med applen och kanel. Det ar inte sa ackligt, men blabars pankakor later battre...



kan du laga dem nar ju kommer hit...



det ar inte langt kvar, bara 30 dagar eller sa...langtar efter er

2010-09-14 @ 01:19:40
Postat av: chippe

Jag vill också bo i skärgården och äta pannkakor som mina barn lagar. Kan du göra det i Sydney?? På lördag är det städdag på Oxnö: chansen är stor att det blir skärgården på söndag-bara att haka på!!

2010-09-14 @ 13:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0