Gummistövlar och smarta skor

Efter middagen i går kväll hade jag redan bestämt att jag skulle gå och träna.

Jag tittade ut genom fönstret. Där var det grått. Jag övervägde att ta bilen till gymet, men det kändes dels fel rent miljömässigt och dessutom skulle jag förlora min parkeringsplats. Så kan man inte ha det.

Så jag drog på mig mina merchendice-stövlar (Det står Bonde söker fru på dem...) och traskade iväg över Nypan. Det regnade, men av någon anledning ville jag inte ha paraply, det kändes mer vildmark utan.

Klafs klafs klafs sa det om fötterna. Men jag tog mig fram med torra trumpor. Väl inne på gymmet stirrade de motionscykeltrampande dårarna på mig mer än vanligt. Gummistövlar liksom. Vem har det när man är äldre än sex år?

Jo jag. Det är fruktansvärt praktiskt med gummistövlar har jag märkt. Från att ha gått runt med gympadojjor året runt, som på vintern förstärkts med raggsockor, har jag börjat årstids- och väderleksanpassa mina footwear. Och jag måste säga att det var en väldigt bra idé.

Storasyster K sa för några år sen att det inte är förrän man blir förälder som man börjar ha på sig skidbyxor och ordentliga vantar, för man kan inte leka med sina barn i snön iklädd jeans och boots. Men jag tror att jag börjar redan nu. Kängorna jag har köpt är toppen, mina fötter är varma och glada hela tiden, trots att det bara är september. Och gummistövlarna kommer bli min ständiga vapen mot vätan.

Undrar om det är lite känslan av att fortfarande vara 15 som gör att jag och andra annars envisas med att ha gympadojjor året om? Eller om vi 80-talister helt enkelt är för fattiga för att köpa ordentliga vinterskor? Men hur fanken har 90-talisterna råd att modeblogga då egentligen? Nä, tankarna går runt.

Men gummistövlarna, de står stadigt på jorden. Hipp hipp hurra!



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är med dig! Jag är fantastiskt ointresserad av att vara snygg om jag fryser eller blir blöt.



Jag klaffsar runt i mina gummistövlar mest jämt. De är röda och svartrutiga och mina nya bästa vänner. En dag tog jag dem to.m. in till söder eftersom jag skulle låna Hera för promenad. Folk får tycka vad de vill. Men jag tycker de är ganska balla ;)



2010-09-15 @ 13:38:37
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Chippe

På Östermalm är gummistövlar det absolut senaste. Kanske inte gröna Bondesökerfrustövlar, men absolut röda, gröna och rosa gummistövlar, de ska gå till knäna och så har tjejerna mycket korta kjolar till. Det är säkert nåt speciellt märke också, men det har jag ingen riktig koll på.

2010-09-15 @ 15:32:16
Postat av: Sydney

jag vill ha gummistovlar, och sa vill jag ha min gamla gula regnrock som jag har forlorat nanstans pa vagen. Pappas gamla...



man blev sa glad av ga runt i regnet men en tok gul regnrock...

2010-09-16 @ 01:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0