Skjut dem

Blå linjen är egentligen inte byggd för att människor ska färdas på den.

Blå linjen är dit själar går för att dö.

Blå linjen är grunden för varje emotionellt gripande mardröm.

Blå linjen borde skjutas.

Nu.

De som borde skjutas efter att man skjutit Blå linjen är de människorna på rullbandet som väljer att gå i den snabba "filen" (till vänster) men som går lika långsamt som de i den långsamma filen (till höger).

Jag hatar verkligen dessa människor. De gör nästan alltid så att jag missar Skarpnäcktåget på väg hem från jobbet så att jag måste vänta 12 minuter på nästa tåg i rusningstid. De gör också så att jag missar Hjulstatåget på mornarna och måste stå och vänta på den kalla perrongen med de kalla bänkarna som luktar kräks.

Dessa långsamma människor som av någon anledning oftast vaggar från sida till sida så att man inte kan dyka upp i deras synfält så att de fattar att de ska flytta sig.

Jag gillar dem inte. De borde skjutas. Eller åtminstone få böter för långsamt kollektivtrafiksbeteende. Ashöga böter.


Kommentarer
Postat av: chippe

Låter som du haft en riktigt jävlig morgon...

2010-09-07 @ 10:47:58
Postat av: k

Du kanske kan gå till val på det här.

Passa på, det är väll en och halv vecka kvar.



men sätt inte upp plancherna så att de på handikapssätena kan se dem. Då får du aldrig med pensionärerna, och de verkar vara viktigast i årets val.

2010-09-07 @ 11:56:48
Postat av: martin b

En sån glöd, en sån passion! Det finns poltitiska partier som bildats med mindre engagemang. Gör som jag; Dra ett djupt andetag och tänk "..dom är också medmänniskor. Dom kanske inte får ta plats i sitt liv. Det här är kanske det enda ställe där dom verkligen får existera" " det är synd om människorna" Och sen låter du dina tankar fara iväg till en vacker plats. Precis som din far brukar göra

2010-09-07 @ 13:28:56
Postat av: Sydney

du far skaffa en en liten san dar ringklocka som man har pa cyckeln



och flyttar dom sig inte sa far du skrika som pappa skrek nar folk nastan korde pa oss nar han fixade en punka nar jag var liten..



"PLING PLING FOR HELVETE"



2010-09-08 @ 01:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0