Ben Folds - out of reach

När O ordnade överraskningsfest för mig när jag fyllde 23 (tror jag?) hade han planerat allt perfekt. Förutom att han visste att jag skulle vilja fixa håret direkt och därför lagt in kläder, smink och hårfön i badrummet i förväg, så hade han även skapat en Lovisa-låtlista.

På den listan fanns det allt från Thin Lizzy, Queen och Aerosmith till Ben Folds, Patti Smith och The Wombats. När en Ben Folds-låt kom på någon gång under kvällen utbrast jag, helt spontant (!), "Gud vad jag älskar Ben Folds".

- Är det inte lite väl 2001, sa då en glad herre bredvid mig, men jag lät mig icke bekomma. Jag älskar Ben Folds, fortfarande, fast han inte är hipp längre. Mest älskar jag låten han gjorde ihop med Regina Spektor. För att de båda är bäst.

Anywho, så är jag ETT FAN av honom på FB, och fick idag veta att han ska ha konsert tillsammans med Dave Matthews Band i Chicago i juli. Jag har aldrig velat bo i USA så här mycket förut. Någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0