Guldbrorsan

I går eftermiddag ringde min lillebror, ni vet han som är bäst, och föreslog att han skulle komma förbi efter jobbet. Jag var mitt inne i en Lovisa-gör-allt-på-en-gång-period och sa väl ungefär att han fick gärna dyka upp, men lite på egen risk.

När han plingade på dörren hade jag satt på två tvättar och var mitt uppe i att sortera saker som skulle till miljöstugna samtidigt som jag diskade kastruller, rensade avloppet, vädrade täcken och kuddar, gjorde stilleben och försökte läsa ut min bok.

Lillebror tog resolut tag i mina miljöhögar och hällde ner dem i papperspåsar, tog mig under armen och så strosade vi iväg och köpte årets första glass.

Sen dök vi ner i tvättstugan igen, gick och handlade mat och lillebror lagade universums godaste soppa till middag. Och så gjorde vi sparris och vitlöksbröd också. Det är verkligen jordens största lyx att ha världens bästa J så nära. Han är värd sin vikt i guld!

Kommentarer
Postat av: martin b

Mitt hjärta svämmar över!!!

2011-04-12 @ 07:06:59
Postat av: martin b

2011-04-12 @ 07:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0