Liten jämförelse

Har gått tillbaka i bloggarkivet och läst lite från mars, april och maj 2010. Och jag kan dra några paralleller till mitt tillstånd just nu:

Jag kunde inte träna ordentligt då, hade precis kommit igång med styrketräningen efter ett års uppehåll och jag kunde inte jogga.

Jag hade precis slutat äta godis varje dag och kände mig jätteduktig.

Jag var superorolig för pengar och arbete hela tiden, trots att jag sportade minst två olika jobb samtidigt.

Jag visste inte hur Lost slutade.

Jag hade inte varit i Burkina eller Australien.

Slutsatsen är: Jag är otroligt mycket lyckligare i april 2011 än vad jag var i april 2010. Alltså är 2011 än så länge ett bättre år, trots att man väl inte kan säga att det börjat strålande precis.

Min glada, pirriga känsla i magen stämmer alltså överens med verklighetsbilden.

Skönt. Det är ju fasligt skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0