Sicken morgon

I morse ringde klockan 05:50. Jag stängde inte av den, som jag gjort varenda morgon i två veckor, utan jag masade mig upp, slängde på mig träningskläder, åt tre skedar blåbärsmüsli med laktosfri lättmjölk och...

STACK UT OCH JOGGADE! Runt Nypan. Det var jag, en och annan hundägare och ett gäng skräniga måsar. Undrar var dessa måsar tar vägen på dagarna, för då är de inte på gärdet. Mycket måsfunderingar i år såhär långt.

När jag kom hem väckte/skrämde jag upp O och tvingade honom att göra frukost till mig medans jag duschade. Så kan det gå när man blir hög på adrenalin och endorfin innan gröten kommit i kroppen.

Gick även och körde styrkepass #2 på lunchen. Mina axlar dör lite.

Vad jag ville komma fram till i detta inlägg, förutom att skryta lite, är att jag har haft en väldigt glad dag och jag tror att allt beror på de tidigare endorfinerna. I går kändes allt hopplöst och trist, idag är jag vän med världen igen. Är övertygad om att det har att göra med att jag fick se solen gå upp över talltopparna bakom Ekobyn. En högst meditativ känsla.

Helt klar ett koncept att fortsätta med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0