Inbillningar

I går sparade jag träningen till efter jobbet, eftersom jag inte kan få nog av solen och att vara utomhus på dagen. Vad trist det känns att vara inomhus hela dagarna i stället för att vara i naturen eller på en brygga. Jag gillar inte inne alls.

Jag gick till ett gym, som jag inte sett förut, som låg mellan Boffan och Medis, i trappan där Willy´s låg förut. Det var fräscha lokaler, men väldigt konstiga maskiner. De var superbromsade. Det blev inte lika ryckigt som vanligt, men jag undrar om man tränade något alls? Jag försökte förklara det för O med att det kändes som att gymma i havregryn. Har ingen träningsvärk alls idag, vilket jag borde ha, så jag undrar jag...

Det som var roligt var att tjejerna där var väldigt tuffa och sportiga. Inte akrylnaglar och rosa toppar som i Hammarbyhöjden och inte jeans (?!) eller kjol (???) som i Sumpan. Det här var idrottsmän och det gjorde mig peppad. En tjej hade rött, kortklippt hår, svarta korta cykelbyxor och ett svar löst linne som det stod GT/76 Handboll på.

Jag vet inte vad det stod för. Som tidningsnörd tänkte jag ju genast på Göteborgstidningen. Tjejen var i min ålder och alltså inte född 76. Och hon såg mer ut som en brottare än handbollsspelare. Fast de båda kroppstyperna är ju rätt lika. Men instinktivt gillade jag henne, antagligen bara för att det stod handboll på hennes tröja.

Hur ytlig är jag då? När jag känner gemenskap med en totalt okänd brud på gymmet för att hon KANSKE har hållt på med samma idrott som jag? Eller räknas det mer som inbillning än ytlighet?


Kommentarer
Postat av: K

jag tror att lagen Gubbängen-Tallkrogen slogs ihop 76..

Det är sååå jobbigt att vara den som kan mest om sport i familjen...

2011-08-03 @ 11:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0