O hatade i går

Så. Nu vet jag.

Hur jag ska göra O arg på gränsen till förbannad.

Jag ska tvinga honom att köra intervallträning.

Lätt som en plätt.

Bror och jag bestämde att vi skulle prova ett nytt upplägg som jag hittat på en träningsblogg i går. Det såg ut ungefär såhär:
1. Joggning 1 min
2. Vila 30 sek
3. Armhävning 30 sek
4. Vila 30 sek
5. Maxa 30 sek
6. Vila 30 sek
7. Plankan 30 sek
8. Upphopp med knäböj 30 sek
9. Vila 30 sek
10. Maxa 30 sek

Och sen gör man hela passet igen, fast omvänd ordning.

Inte exakt så, men på ett ungefär. Det var riktigt, riktigt vidrigt. Så jäkla underbart. Blodsmak i munnen, äntligen! Men O tog inte det hela lika bra. Han svor som en borstbindare och sjöman upphöjt i hundratusen och började kasta stenar på utegymmet. I 20 minuter förhörde han mig och lillebror om man VERKLIGEN BEHÖVDE GÖRA SÅN HÄR IDIOTISK JÄVLA SKITTRÄNING!

Jag tycker ju liksom att blodsmaken i munnen och illamåendet talar för sig självt, men O tyckte tydligen inte det... Likt den logiska djävul han är försökte han sätta dit mina förklaringar för att komma fram till att man var DUM I HUVUDET OM MAN TRÄNADE SÅNA HÄR JÄVLA SKITGREJER, JAG HATAR DEM!!!!

Min supersmoothie, popcorn och Montalbano fick till slut tyst på honom. Själv älskade jag gårdagens träning och ser fram emot att bli riktigt jäkla slutkörd i helgen igen. Tjohej!

Kommentarer
Postat av: chippe

Hade velat se O bli så där arg, trodde inte han kunde bli det!!! Själv har jag bokat tid för läkare som ska kolla mitt knä. Ingen träning här inte. Mointalbano och popcorn samt två glas vin var min grejj i går kväll. Mysigt. Plus Allsång på Skansen. Är jag gammal?

2011-08-17 @ 15:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0