Och jag är glad för att jag inte bor på landet

De två dagarna ute på Biskops-Arnö folkhögskola var väldigt fina. På många sätt.

Jag har kommit fram till några saker:

Att sitta still i 11 timmar är INTE bra för kroppen.
Mårbackapeargoner i terracottakrukor längst med en glasgång kan vara det finaste inredningstemat någonsin.
Lovisa ska vara jävligt glad för att hon inte bor på internat på Biskops-Arnö folkhögskola.

Schesus vad jag inte hade trivts. Det är fantstiska scenerier där ute på landet, när solen går upp över en åker som sträcker sig till horisonten får ju varenda mänscha en känsla av frihet. Men just det att du inte träffar några andra människor än de som går i samma skola som du. Man kan inte ens råka stöta in i någon ny. Hjälp! Klaustrofobi!

Och detta att allt ska tas in, kännas in och kramas ihjäl. Men snälla goda vän låt mig trängas i ett illaluktande gym och svettas och stånka, inte ge bidrag till skolan poesilåda vars bidrag läses upp varje fredag på nån storsamling.

Kanske är det min rädsla att reformeras, bli som dem, som gör att jag sparkar bakut fast jag inte ens är fasthållen? Som att mor min länge vägrade att gå in i kyrkor för att hon INTE ville bli frälst. Tror jag att Mulle kommer inta min själ bara för att jag köper hudkrämer från de som går "Naturens medicin"-linjen?

Asch, inte vet jag. Det jag vet är att så fort jag parkerat Fjun i Kärrtorp störtade iväg till gymmet och sen hem för att göra yoga. Liksom rena mig från... allt det rena?

Min text fick fin respons i alla fall. Tycker bättre och bättre om den ju fler gånger jag läser den. Måste sluta vara så skoningslöst kritisk mot mig själv jämt. Fast varför egentligen? Det är ju väldigt roligt att bli överraskad av att man är lite bra ibland.

Faktiskst!

Kommentarer
Postat av: Chippe

Förstår vad du menar, det är läskigt med tomhet och med nyfrälsta, vare sig de nu finns i kyrkan eller på internat. Man blkir en ny människa, och det är inte säkert att man vill bli det. Jag är mycket glad över att du insåg att din text var MYCKET BRA och att dina omgivande också säger det till dig. Glada överraskningar är bäst!!

2011-12-09 @ 13:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0