Text är svåra grejer

Har försökt analysera en text idag och fasiken var det är svårt. Att säga något begripligt om någon annas manus. Är ju så osäker på om jag förstått det hela rätt.

Så otroligt mycket lättare att sitta och tycka om en film vars manusförfattare jag inte skulle kunna peka ut i en folksamling på fem pers. Jag har ju för det mesta väldigt lätt för att säga vad jag tänker. Men här tar det liksom stopp.

Jag vill visa all den respekt som texten förtjänar och då blir jag så rädd att jag ska göra fel.

I kväll jobbar jag 15-23.30 och i morgon bitti kommer tre klasskompisar till Kärrtorp och så ska vi fjösa iväg i Fjun ut till Biskops-Arnö folkhögskola för storseminarium i två dagar. Hua.

Det blir nog bra.

Det blir det nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0