Arbetsansökan

Hej!

Jag heter Vinter, är flera miljoner år gammal och vill väldigt gärna få chansen att vikariera hos er i Sverige.

Jag har tidigare erfarenhet av att lamslå hela jordklotet, men det var några miljoner år sen sist, så just nu kan man säga att jag har hoppat in där jag behövs.

Förra året var jag med och ställde in hela Skarpnäcklinjen i flera månader, ett väldigt framgångsrikt projekt som jag arbetat med länge. Nu i år chockar jag invånarna i Stockholm, framförallt de som arbetar på SL, med att återvända lite då och då, när de tror att jag har försvunnit.

Jag har alltså stor erfarenhet av att både breda ut mig, jobba i bakgrunden och överraska samt att vara extra jobbig och kall.

Jag hoppas att jag får chansen att presentera mig ytterligare vid intervju.

Med vänlig hälsning,

Vintern

Kommentarer
Postat av: k

Hej Kära Vinter,

Tack för er ansökan.

Jag måste tyvärr meddela att uppdraget har gått till en annan kandidat.



Du är mycket kvalificerad, och har en seriös inställning och bakgrund, men tyvärr fanns det bättre meriterade sökanden.



Ärligt talat tycker vi att du är lite av en overperformer, och att du inte vet när det är dags att sluta. Vi uppskattar inte heller när man kommer för tidigt!



Men jag är mycket glad att meddela dig att det finns en ledigplats i ett av våra dotterbolag, Fjällen AB.



De har stort behov av dina kunskaper, och jag ser också att det är en plats där du kan utveckla dina starka sidor.



Lyca till!!



// Mvh Stockholm

2011-02-11 @ 09:48:37
Postat av: Lovis

Du är roligast i världen syster!

2011-02-11 @ 10:04:44
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/
Postat av: martin b

Här är man far till världens två häftigaste kosörer. Ni är ju skitroliga! detta borde publiseras i något större media

2011-02-11 @ 15:58:28
Postat av: Chippe

Instämmer med er far, skitbra och roligt skrivet av er båda!!!

2011-02-14 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0