Ensamkväll

I kväll ska O på fest och jag ska vara ensam hemma, helt oplanerade timmar, nästan.

Och av någon anledning gör det att kvällen känns som en evinnerlighet när jag tänker på den. Det handlar ju bara om två timmar innan jag ska dråsa i säng, men jag vet ju också att jag har en benägenhet att skjuta upp att gå och lägga mig så fort jag är ensam hemma.

Det är en dum ovana.

Så jag sitter och försöker fundera ut vad jag skulle vilja tillbringa kvällen med att göra. Och jag märker att det jag kommer på är ganska ledsamt, alltihop.

Här är min lista på förslag:
1. Sy upp de vita linnegardinerna jag fick av lillebror så att jag kan byta ut julgardinerna i vardagsrummet.
2. Dammsuga vardagsrummet.
3. Styrketräna lite hemma (OBS!! för att detta ska ske måste jag dammsuga vardagsrummet på grund av min  dammallergi)
4. Städa städskåpet (the irony, jag vet)
5. Planera sy- och craftingprojekt för våren

Egentligen känner jag väl inte för något av det. Förutom dammsugningen. Och då känner jag mig ännu mer sorgsen. Som person alltså. Man kan väl inte längta efter att dammsuga heller?

Kommentarer
Postat av: chippe

jag har några tomma timmar på söndag när A är på västkusten. Vet inte om jag ska aktivera mig eller om jag ska läsa, och sannolikt plocka undan efter släktfesten. Eller träna. Jag hoppas att jag är stark nog att bara ta det lugnt!!

2011-02-17 @ 11:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0