Inte helt meningslös

Jag vet inte vad som har hänt.

Ni vet hur man ibland får låtar på hjärnan? Oftast bara ett riff eller en textrad som matas om och om igen innanför pannbenet tills man tror att man ska bli tokig.

Så har jag just nu. Fast inte med en låt (jo, "Transmitter failure" av Jenny Owen Youngs).

Utan med frasen, håll i er nu: I'm your brother from another mother. Eller snarare med uttalet: Am your brotha' from anotha' motha'.

Det kan vara en av världens fulaste meningar. Absolut inte någon som helst innebörd, utan bara...fjös. Och ändå. Runt runt går den i mitt huvud. När jag duschade i morse stod jag och hittade på andra rim med samma innebörd. Innan jag förstod vad jag höll på med. Jäkla skitmening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0