Jobbigt jobbigt

Något allvarligt hände med min läsarstatistik i går, den mer än halverades från tisdagen. Obehagligt, tänker mig att många trogna datorer har kraschat där ute?

Idag är en rysligt trött dag. Gick upp vid sextiden och gjorde lite yoga innan frukost, men det var så länge sen jag hann dammsuga ordentligt att jag blev rejält allergisk av att vara på golvet. Dammallergerin har verkligen ökat det senaste året, mina ögon har fortfarande inte återvänt till normal storlek, mitt högra är dessutom hälften så stort som det vänstra.

Inte sådär jäkla snyggt.

Så ingen bra start på dagen. Ska jogga på lunchen, öka tiden en aning, det tror jag att jag klarar. Det var så fasligt skönt att springa utomhus i tisdags, trots att det var halt som satan. Funderar på om jag ska prova på att springa intervaller på löpbandet i helgen. Tror det kan bli bra. Och jobbigt.

Jag gillar jobbigt när det kommer till träning!

Kommentarer
Postat av: chippe

Hej jag visste inte att man kunde träna medan man var allergiskt, alltså när man haft en attack.Tat lugnt!

2011-02-10 @ 13:21:19
Postat av: Maria

Ofta när man är dammallergiker är det mycket kvalsterallergi som spökar. Tips mot kvalster är att ha kallt i sovrummet och absolut inte bädda sängen då man bara "bakar in" de äckliga. Tips mot damm är att vädra med korsdrag.



Och inhandla lite receptfri allergimedicin för bövelen. Kestine är bättre än Clarityn tycker Dr Maria.

2011-02-10 @ 13:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0