Leggad

Jag och M möttes upp för middag i går kväll. Den tilltänkta restaurangen hade tydligen stängt och blivit Dovas, så vi ilade snabbt vidare till kinakrogen vid Zinken, inte det mest kulnariska utbudet, men nära.

Servitrisen tog våra beställningar på mat och öl och gick ut i köket. Men hon kom snabbt tillbaka.
- Du beställde Zingo? frågade hon M.
- Nej, en Singha, svarade hon.
- Aaa, har du leg?

Så M fick snällt hala upp sitt id-kort. Av ren barmhärtighet ville servitrisen också se mitt leg, det tackar jag henne för.

Men jag undrar, kan det verkligen vara så att M såg ut att vara under 18, eller är kinakrogar så vana vid att tonnisar kommer in och dricker öl att de inte har lust att få fler anmärkningar?

Roligt var det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sydney

Jag fick visa leg igar, forsta gangen i hela mitt liv som jag vart tvungen att visa leg.



Valdigt bissart.

2011-02-20 @ 23:39:05
Postat av: chippe

Oj va häftigt, jag tror aldrig jag visat leg. Jag såg nog vuxen ut redans om barn.

2011-02-21 @ 10:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0