Meditation in my sleep

Jag ställde klockan tidigt i går kväll eftersom jag skulle göra lite yoga och öva på att meditera innan frukost.

Men när mobilen så snällt började plinga vid sextiden reste jag mig på ena armbågen, drog det fiktiva redet till vänster och sa högt och tydligt: NEJ!

Sen la jag mig på sidan och sov i en timme till.

Jag undrar varför? Varför detta resoluta nej trots att jag ju själv bestämt att jag ville gå upp klockan sex för att stirra på vår indiska kopparbuddah i fem minuter? Jag som brukar vara diciplinnämnden själv på morgonkvisten.

Det började förra veckan, en total oförmåga att lämna sängen hade växt till sig inom mig. Och jag vet inte hur jag ska göra mig av med den.

Jag blir i alla fall inte stressad när jag försover mig längre. Jag tänker: "jaha, då blir jag visst sen idag då" och sen fortsätter jag att göra frukost. Tänker inte kompromissa mitt morgonlugn! Självklart skulle jag nog inte reagera så om jag råkade vakna vid halv nio. Då skulle det bli fart i baken.

Hoppas jag blir piggare nästa vecka. Jag vill ju lära mig att meditera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0