Petit Jaque

Ikväll ska O repa.

Jag ska göra halvviktiga saker. Helst av allt skulle jag vilja göra yoga, så det kan jag nog klämma in någonstans.

Men först ska jag som sagt göra halvviktiga saker, med hjälp av Jack, min mini-PC.

Jack har varit lite bortglömd den senaste månaden, jag tror till och med att han känner sig ensam. Och det är ju inte alls min mening. Därför ska han få komma fram idag, och jag ska knappra och klicka på honom så att han blir varm och go igen.

Lilla Jack.

Det kanske är anledningen till att jag har haft så svårt att komma igång med mitt skrivande ordentligt, att jag ser min dator som en person och därför får ruggigt dåligt samvete så fort jag inte bryr mig om honom? Jaja, skyll på det du Lovisa.

Lilla Jack, du borde starta en klubb med Moltas, för honom har jag inte vattnat sen i december. Och Gudrun, som håller på att börja blomma, har inte heller fått något vatten. Varken Jocke eller Lisen heller. Gudrun, Jocke och Lisen är mina orkidéer hemma i lägenheten. 

Jag vet inte varför jag envisas med att ge saker och blommor personligheter. Kan det ha att göra med att jag inte hade några husdjur som barn? 

Lilla Jack, ikväll ska du i alla fall få komma ut och leka. Men om du håller på och tjata om det där nedrans Nortons antivirus igen får du bassning, det orkar jag inte en gång till. Men, jag ser trots allt fram emot att få umgås lite med dig. Lilla, lilla Jack. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0