Snö?

Det är något med den här veckan. Min kropp vägrar sova, bli pigg och att gå upp på morgonen.
- Men gå upp då! skriker hjärnan.
- Gå upp själv dumhjärna, svarar kroppen och ligger kvar.

Och till råga på allt snöar det i Sunbyberg. När jag knatade iväg till tuben i morse tänkte jag att fasen, det känns lite som vår och det knastrar så härligt under skorna. Men när jag kommer upp från blåa linjen i Sumpan möts jag av snö.

Vad är poängen med det? Kära vinter, det går ändå mot vår, du kan lika gärna ge upp, det är ingen idé. Ingen tycker ändå om dig. Gjorde vi det skulle alla bo på Svalbard. Men nu gör vi inte det. Nu bor vi i Malmö för att det är mycket mildare klimat där. Fatta vinken!

Idag är det dessutom allvar. I morgon är det fest. Satfläsk vad jag hoppas allt blir bra. Det känns som att jag glömt tusen saker och inte gjort en enda. Iiik.


Kommentarer
Postat av: chippe

snö vill man inte mötas av,det gjorde jag också den här morgonen.satte på mig alldeles för mycket kläder för jag trodde att det var vargavinter igen. det var det inte. och snön är nu borta. två månader kvar til april!!

2011-02-08 @ 09:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0