Where is Ribbing when I need her?

Fy Fabian. I morgon är det bara en dag kvar tills vi har fest. Och i dag har tusen miljarder saker poppat upp i mitt huvud som bara MÅSTE göras.

Konstigast är att min hjärna har prioriterat "färga ögonbrynen" högst. Det liksom blinkar en röd liten lampa mellan ögonen "OBS OBS OBS! Färga ögonbrynen". Blink blink. Blir trött i näsan av det.

En sak jag märkt med Facebookinbjudningar nu är att vissa inte kan hantera om det inte finns någon, och andra kan inte hantera att de finns. Vissa svarar ja eller nej med vindens hastighet, andra har inte rsvp:at fastän jag petat på dem flera gånger. Virtuellt alltså. Fast jag har inte pokat dem, jag har skickat ett meddelande. Och ändå, ligger deras profilbilder där och guppar i ingenmansland.

Kommer de, eller kommer de inte? Vill de inte? Tycker de inte om mig? Eller har de inte sett inbjudan?

Ja, det är verkligen komplicerat nu för tiden med inbjudningar.

O:s klasskompis, som har lika vackert namn som jag själv, skickade snigelpost vilket jag tycker var beundransvärt! Men sen fick hon massor av samtal och sms för att folk hade tappat bort inbjudan, märkt att det inte fanns något Facebook-event och fått panik. Vad tar man sig till då?

Jag tror att det kommer att fortsätta vara såhär rörigt tills någon sätter ner foten och bestämmer hur vi ska göra. Vilka regler vi ska följa. Förslagsvis Magdalena Ribbing, hon är duktig på vett och etikett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0