Lördag förmiddag

Lördagsmornar är mina bästa mornar.

För de övergår så lätt i förmiddag och sen i dag. Just nu sitter jag och tittar på prisceremnin av Australian Open. Och jag blir så rörd. För Kim Clijsters är så rörd och Li Na är så rörd.

Underbart. Förstår ni hur det måste kännas, tusentals dagar av träning och så plötsligt är det slut. Li Na är Kinas första spelare i en Grand Slam-final. Och hon smågråter och ler och skrattar och man ser, man ser, att det är äkta lycka.

Hon är genuint glad och närvarande i stunden. Och det är vackert.

EN mycket bra start på en lördag som jag hoppas blir lugn och energigivande. Hurra för att vara ledig två dagar i rad. Har fortfarande inte vant mig vid det riktigt.

Kommentarer
Postat av: chippe

Såg de sista bollarna av finalen när vi åt lunch i backen i Trysil. Underbart att se belgiskans ansiktsuttryck när hon insåg att hon faktiskt hade vunnit. Det var så starkt så man själv blev tårögd över sin lax och bönsallad. Ja lördagsmorgnar är bra.

2011-01-29 @ 16:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0