Offer me this

Runt fyratiden varje dag äter jag en skål med laktosfri yogurth för att jag, eller framförallt alla människor runt omkring mig, inte ska vara dödens lammunge. Om jag inte skulle göra detta, skulle jag vara ett allvarligt hot mot samtliga kollektivtrafikanter i Stockholmsområdet. Så är det.

I går åkte Skarpnäcklinjens samlade trupp till syster K och fick middag. Lyxigt och gott. Synd att SL hade bestämt sig för att inte köra några tåg till Hagsätra just då, men man kan inte låta sådant stoppa en.

Sexåringen hade gjort placeringskort till oss, men när jag och O väl dök upp var middagen tyvärr över. Treåringen mötte upp oss i köket genom att studsa upp och ner några gånger. Och sen några gånger till.

När vi åkte hem gick det inga tåg söderut från Gullmarsplan. Alls. Det var nämligen ett tåg som stod still vid Slussen, men enligt SL:s hemsida gick allt som planerat. Ungefär lika rolig lögn som att SL inte räknar med de två veckor då tågen stod stilla i februari 2010 när de räknar ut antalet förseningsminuter.

- Ehm, men tågen stod ju still, det var ganska mycket försenat.
- Jamen alla visste ju att de stod still, så då räknas det inte som förseningar.

Jaha-ja.

Kollektivtrafiken - det ständiga offerlammet i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0