Skäms på Åhléns

Idag gjorde jag något som jag aldrig gör. Verkligen aldrig aldrig aldrig.

Jag var otrevlig mot tjejen i kassan på Åhléns.

Usch, jag skäms lite nu, men jag blev så jävla irriterad.

För det första var jag irriterad för att jag var tvungen att köpa saker som inte är så roliga att köpa för att de är dyra, som ansiktskräm, nagelfil och deodorant. Inte för att deo är så dyrt, men det är liksom trist att lägga 40 spänn på något så...tråkigt. Jaja.

Jag gillar att använda mitt bonuskort och därför har jag ganska ofta rabatter på de affärer jag handlar. Jag har nämligen satt det i system. Jag handlar varannan viktig sak på Åhléns och varannan viktig sak på Kicks, för de rabattutskicken kommer liksom omlott med varandra. Väldigt praktiskt.

I alla fall, så hävdade tjejen i kassan att det inte gick att kombinera 15 % på valfri skönhetsprodukt med 20 % på hela köpet. Jo, det går visst sa jag. Nej, det går inte sa hon. Och då lutar jag mig (vet inte vad som flög i mig!) framåt, över disken och mina Weledaprodukter och säger i klar och tydlig ton: JO, det går VISST, jag har gjort det FLERA gånger och jag VET att det ska fungera.

Sen tittade jag uppfordrande på hennes kollega som stod bredvid, så att kollegan var tvungen att komma och visa att jag faktiskt hade rätt.

Nä, inte en av mina finaste stunder i livet.

Jag skäms.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0