Skoj i Sumpan

Det händer väldigt sällan något roligt i Sundbyberg.

Det händer väldigt sällan någonting i över huvud taget i Sundbyberg.

Men i går när jag var på väg till gymmet, blev jag glatt överraskad av denna förort som annars oftast visar sig från sin sämsta sida.

Jag gick, eller småsprang, längst med Vegagatan för att hinna jogga på ett löpband på lunchen (ironin är slående, jag vet) när jag hör hög musik någonstans bakom mig. Det lät på det där typiska bilstereoviset ni vet, basen är instängd och tonerna når inte riktigt ut i friheten.

Jag kikar över axeln och ser en stor, svart, blänkande Audi komma körande med musik på högsta volym pumpandes ur högtalarna.

Först hade jag svårt att placera låten. Spetsade öronen lite extra och när vrålåket körde förbi mig hörde jag att föraren spelade den omisskännliga "Tänd ett ljus..." På spräng-högtalarna-nivå. "JAG SÅG EN STJÄRNA FALLA, DET VAR I NATT NÄR ALLA SOV", och så vidare.

Skrattet flög ur mig och rakt i ansiktet på en kille som var på väg i motsatt håll. Han asgarvade också.

Så roligt har vi det alltså i Sumpan, mina damer och herrar. Komik på allra, allra högsta nivå.

Kommentarer
Postat av: chippe

Du ser jag är inte ensam i natten om denna faiblesse för detta vackra sångaralster...

2011-01-12 @ 17:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0