Val och oval

Det är svårt att bestämma sig för vad man vill.

När O inte riktigt vet vad han ska välja brukar jag säga att det inte finns ETT rätt. Det finns bara olika bra eller dåliga val och man kan inte välha något annat än det man väljer.

Men det är ändå inte lätt.

Som nu till helgen. Jag vill göra så ofantligt olika saker. Jag vill kolla på film, andas, ta det lugnt, träna i två timmar, gå en långpromenad, laga massa god mat, äta på restaurang, gömma mig för världen, gå ut och dansa, träffa nya människor, bara umgås med O, städa städskåpet (som är KAOS), åka på roadtrip, vara med vänner och åka iväg alldeles ensam.

Och det går ju inte ihop. Något av det. Så då måste jag välja. Hur vill jag att denna helg ska bli? Ingen aning. Bra, antar jag. Får väl ta och kompromissa, gör lite av varje, välja ut några saker och satsa på dem. Och inte blicka bakåt mot vad som kunde blivit om jag gjort annorlunda.

Vore ändå ganska skönt. Att få veta i förhand. Vad som hade varit rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0