Framåtblick

Om tio år, då kommer jag se tillbaka på mitt liv som det är nu och skratta lite gott åt hur allt blev.

Om 20 år, då kommer jag känna mig lite chockad över vad som faktiskt råkar vara mitt liv.

Om 30 år, då har det börjat stanna av, att se tillbaka känns oöverskådligt.

Om 40 år, då är jag nästan pensionär och har flera år av fritid framför mig.

Om 50 år, då vill jag nog helst bara resa runt och se världen och tjillevippa mig själv i magen när jag tänker på hur lång tid som gått sen jag satt på ett kvavt kontor i Sumpan och oroade mig för framtiden.

Ja, det är vad jag kallar livsplan. Jag förväntar mig isakallt att jag kommer se tillbaka på mitt naiva 25-åriga jag, klappa henne på huvudet och försäkra henne att allt ordnar sig.

"Du lägger grunden för din framtid i nutiden" heter det ju. Satans om det stämmer, då är det inte mycket att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0