Gotland är en fjant-ö

På fredag åker jag till Gotland.

Det är fruktansvärt dyrt att åka till Gotland.

Det kommer kosta mig cirka 1200 kronor för att åka en buss, en båt, en taxi samt en båt och en buss tillbaka hem igen. På riktigt. Är inte det lite för mycket för en nedrans båtresa?

Återigen har den däringa ön bevisat sin uselhet.

Jag skulle kunna åka till Barcelona, äta crêpes med jordgubbar och citron, dricka Estrella på stranden och x antal glas vin på en pianobar för de pengarna.

Plus att det i Barcelona finns en strand med SAND. Jag vet, det kommer som en total chock för Gotland att människor kanske vill ha lite jävla gruskorn mellan tårna istället för stora mördarstenar som sticks och gör ont när de badar.

Plus att det i Barcelona inte blåser så att man får sus i öronen och ont i själen.

Plus att det i Barcelona finns en anledning till att jag inte förstår vad folk säger: DE PRATAR ETT ANNAT SPRÅK!

Nä, störtlöjligt är vad det är. Så nedrans störtlöjligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0