Handla handla

Mina morotsbiffar blev inte goda. Så nedrans typiskt, när man ska bjuda ett helt kompani, så kommer alla tycka att jag lagar äcklig mat...

Kladdkakan däremot, det receptet har jag i ryggraden och den var ren perfektion.

Det är något lite sorgligt att åka och storhandla och laga massa mat, städa undan och gå och lägga sig utan att tala med en enda människa under tiden. På Willys roade jag mig med att jämföra innehållet i min vagn med resten av oss smarta som åkte och handlade i går i stället för idag.

Min vagn innehöll bland annat jordgubbar, äpplen, avokado, lime, ägg, feta- och haloumiost, kokosflingor och rekomärkt kaffe.

De andra som köade framför och bakom mig hade köpt chips, red bull, läsk, jordnötter, ostar, grädde, partyhattar och stora köttbitar. Tycker det var lite skoj att se hur olika vi människor kan vara, även fast vi egentligen är så otroligt lika varandra.

O:s premiär hade i alla fall gått toppen, fullsatta läktare och han fick blommor (av mig också). Tjohej.

Kommentarer
Postat av: K

Härligt att det gick så bra för Olle!!' och med kladdkakan. När det gäller morotsbiffarna har jag bara en sak att säga

från en mästerkock till en annan - bättre att lystra till den sträng som brast, än att aldrig bjuda alla vänner på morotsbiffar.

( och igentligen så vill alla bara ha kladdkaka ändå)

2011-06-23 @ 14:01:40
Postat av: chippe

Hehe så är det K utan tvekan!! Och va roligt för O. Krama honom grattis från mig i morgon!!

2011-06-23 @ 15:31:34
Postat av: Sydney

Grattis grattis till O-man.



som K sager, det ar kladkakan man vill at :-).



2011-06-27 @ 08:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0