Orkar inte Amarillos förlegade åsikter

När jag läste den här artikeln i DN höll jag på att kräkas. Av så oerhört många anledningar. Resten av morgonen gick jag runt om muttrade ihop en debattartikel som på så många punkter kommer att skjuta hål på Amarillos retorik.

Men jag hinner inte ta det idag. Nu har ni något att se fram emot. Och här sitter jag och tuggar fradga bara jag tänker på det...

En kortis hinner jag med: Sen när får en dj:s empiriska studier stå helt oemotsagda i Sveriges största dagstidning? Sen när får en flöjtist teorier om relationer mellan människor vara sanning? Och inser inte Amarillo själv att klubbar inte är den riktiga världen? En del av den, javisst, men resten av världen är så otroligt mycket större, mer och djupare än vad en 40-årig producent och låtskrivare verkar förstå.

Så. Det var allt. En genomtänkt och välformulerad kommentar till artikeln med Amarillo kommer på måndag. Ska bara hitta någonstans att spy ut all min galla först.

Hej Gotland!

Kommentarer
Postat av: Chris

Äh, han har ju rätt.



Sen att man kanske önskar att det inte vore så är en helt annan sak.



Han är realist.

2011-06-17 @ 14:23:25
Postat av: Remy Waardenburg

Förstår inte riktigt varför 1) han inte borde kunna ha en artikel i DN (som om vanligt folk inte bör kunna få en plats i DN) 2) varför du blir så upprörd 3) du inte erkänner att killar också måste leva upp till många förväntningar.



2011-06-17 @ 14:51:07
Postat av: Fredrik

Lovisa; jag förstår inte din negativa reaktion.

Det är på tiden att feminsternas tolkningsföreträde på området upphävs.

2011-06-17 @ 19:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0