Så ser stressen ut

O är så stressad, han är liksom helt vitgrå under de där fräknarna.

Om jag fick välja en superkraft skulle det just nu vara att kunna styra över tiden. Stoppa den, först och främst, så att han fick andas lite.

Men i verkligheten kan jag ju inte göra någonting. Bara stå bredvid och slå efter de fula monster som hopar sig. "Håll er borta monsterjävlar" skriker jag och letar febrilt efter människor som ska komma och hjälpa honom.

Letar och letar. Ingen kommer.

Stress är ju verkligen så otroligt olika för olika personer och självklart beroende på var i livet man befinner sig. Jag gillar att ha det stressigt på jobbet till exempel, men det är ju under en begränsad period och pressen har ju alltid gått att leva med.

Jag har inte varit konstant stressad i fyra år. Jag har inte sett hur alla andra människor har tid och möjlighet att vara normala 20-nåntingåringar och gå ut och ta en öl medans jag faktiskt inte hinner. Det är en stress som jag märker inte går att förklara för någon som inte ser den 24 timmar om dygnet.

Nä, det finns inte något jag kan göra, förutom att bry mig. Och det vet varenda molekyl i universum att jag gör. Önskar bara att jag var en superhjälte. Time bending machine - Lovisa.


Kommentarer
Postat av: chippe

Önskar att jag också kunde hjälpa till och mota undan stressmonstren. !!

2011-06-07 @ 15:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0