Svåra frågor

Jag har ett dilemma:

Ska ju tillbaka till skolbänken i ett år, en skola som är mer passion än något jag gjort innan. Vill verkligen satsa all min energi på att skriva och lära mig och utvecklas i rasande fart.

Men samtidigt vill jag inte vara 120 år gammal när jag betalat tillbaka mina CSN-lån och därför vill jag inte utöka det. Så då måste jag ju jobba.

Och då är vi tillbaka till hur jag la upp mitt liv under mina tre år på journalistutbildningen - nämligen genom att sätta skolan längst ner på prioriteringslistan och jobbet högst upp. Skrev C-uppsatsen på de tre lediga helgerna jag hade på två månader, resten jobbade jag 120 procent på SR. Det var ju väldigt roligt, men det hade varit smart att faktiskt engagera sig någon gång under tre år, kan man tycka såhär i efterhand. Om inte annat för att jag kunde har lärt mig något. Det var ju trots allt en UTBILDNING!

Så jag sitter lite i valet och kvalet här, hur ska jag göra H11 och V12? Ta lån och inte jobba. Ta bidrag och jobba lite. Inte ta lån och jobba mycket.

Knepigt!

Kommentarer
Postat av: Sydney

Plugga och inte jobba ar mitt tips, ta det aret att arbeta pa ditt skrivande. Skriv boken...skriv boken



om stubben som hoppade, studsade och rullade runt..

2011-06-20 @ 01:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0