Velat klart

Jag har bestämt mig.

Har jag bestämt mig?

Ja, det har jag.

Kanske.

Det slår mig om och om igen att jag tänker och känner saker superstarkt ena stunden, för att i nästa i princip ha full förståelse och empati för den helt motsatta sidan.

Detta sammanfaller med att människor kan vara obegripligt egocentriska och elaka, men helt plötsligt, i andra sammanhang, vara godhjärtade och väna. Det upphör aldrig att förvåna mig. Och skrämma mig.

Ganska ofta är det ju så, att trots att man bestämmer sig för en åsikt betyder det ju inte att man inte kan ändra på den om någon månad. När landet ligger annorlunda, läget är ett annat. Kanske är det just det jag måste vänja mig vid, att jag kommer byta tankar. Kanske inte lika ofta som jag byter underkläder, men någon gång i månaden sådär.

Fast det låter samtidigt ganska jobbigt. Om jag nu lagt ner massa tankekraft och möda på att komma fram till vad jag egentligen känner, ska jag behöva gå runt och omvärdera allting hela tiden ändå?

Äsch, så struligt ska vi väl inte behöva ha det? Det är ju ändå sommar. Behåller mina tankar, åsikter och känslor ett tag till, så får vi se vad sommaren gör med dem.

Kanske börjar jag hålla på Djurgården, rösta på SD och propagera för att kvinnans plats trots allt är med barnen, eftersom hon ändå är född på det viset.

Eller å andra sidan kanske inte, som Lumiere så vist sade.


Kommentarer
Postat av: k

helt rätt, det vill säga, att varje fråga har tusen synvinklar, och det finns sällan rätt och fel - bara olika sätt att se på det.

Ibland kan jag längta tillbaka till när jag tyckte att det var enkelt... när det fanns mer sanningar än olika synvinklar...samtidigt som jag blir trött på folk som ser frågor från ett håll.

2011-06-29 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0