Blidkar gudarna

Hade migrän i går och låg som ett litet knytte och tyckte synd om mig själv hela dagen. Så kan det gå.

Men nog är jag styrelsemedlem i kulturkomittén alltid. Härliga tider.

I dag tänkte jag prova att cykla på lunchen, i stället för att springa. Får ju så fasligt ont i magen nu för tiden, så jag tänkte prova att pedala mig fram lite. Har aldrig varit ett fan av cykelsporten, men när jag var på cykeldagarna med jobbet i höstas började jag så smått förstå varför folk fastnar. Inte riktigt samma sak att sitta på en dassig sadel på gymmet, men en bra början.

Har ni förresten tänkt på att det varit väldigt många soldagar den senaste månaden? Ganska viktigt att tänka på när man har tur också, inte bara när man har otur. Det är mitt hemliga knep med SL-guden också. För varje gång man kutar allt jag har men ändå missar tåget, tänker man ju "åh, typiskt min oturt. Jävla skit!" Men om det är två minuter kvar tills tåget kommer har jag även lagt mig till att tänka "oj, vilken tur! Hurra för SL". För att blidka guden lite, för att guden inte ska tro att jag är otacksam. För att guden ska sända lite extratåg åt mitt håll, just för att jag är en sådan tacksam och god trafikant.

Japp, så fungerar i alla fall min hjärna.


Kommentarer
Postat av: k

flera positiva saker; det skall bli varmare, snön är nästan borta, det går att vara ute, det är ljusare, man kan börja ha vårkläder, man kan cykla, man kan springa, man kan dricka kaffe ute..

=)

2011-03-30 @ 13:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0