Schhh, socialdemokratin sover!

Håkan Juholt. Vad säger vi? Tror vi han har kraften att gå om Reini & Co?

Kan vara så.

Jag gillar Östros lite, för han har varit som en igel på Björklund, sådant gillar jag. När folk är iglar på Jan Björklund.

"Socialdemokratin är död", sa vår ekonomiansvarige.

Nej, det är den väl ändå inte?  Den ligger bara och sover lite, vilar sig. Den har för fasiken varit uppe och rännt i hundra år och fixat grejer. Demokrati och välfärd och sådant. Inte undra på att den är lite trött!

Jag tänker mig att socialdemokratin får ett långsamt uppvaknande i present av mig, lite som att den gått i ide och nu måste ta sig an våren. I maklig takt, för den har ju faktiskt inte fått i sig någon mat på hur länge som helst. Den är tömd på energi.

Därför måste vi vara lite extra snälla mot socialdemokratin känner jag. Som en present från en människa med knepigt morgonhumör till en trött ideologi. Vassego!

Kommentarer
Postat av: chippe

jag fattde sympati för östros när han efter att Sahlin sagt upp sig som ordförande ställde sig upp och tyckte att hela patriledningen skulle avgå, valförlsuten var inte bara Sahlins fel. Sen dess har han gjort flera riktigt bra intervjuer i TV och han känns både trygg och kompetent. Sen får vi se hur hans politik blir, jag är ju extremt tveksam till gnället Jämtin, men hon kanske skärper till sig.

2011-03-10 @ 15:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0