Tjuvaktigt beteende

Det här med matte är ju ganska svårt.

I måndags köpte jag ett nät med sju avokado och la dem i kylskåpet här på jobbet. Jag tog en som mellanmål samma dag, alltså hade jag sex stycken kvar.

I går tänkte jag ta mig ytterligare en avokado. Men när jag öppnade kylskåpet såg jag till min förvåning att det endast var två stycken kvar i påsen.

Någon (!) har alltså varit och norpat inte en, inte två utan FYRA avokado av mig. Jag säger bara TVI VALE!

Hur kan man göra så? Hur är människor funtade när de helt oförblommat går och snor mat som inte är deras. Nedrans puckon.

Jag sitter och fnular på olika hotfulla lappar som jag ska fästa på min avokadopåse i framtiden. "Rör'u så dör'u" ligger än så länge närmst till hands.

Tjuvar. Hatar tjuvar!


Kommentarer
Postat av: Sydney

Gor som den nya graduaten pa mitt jobb, han har fast ett alarm pa sina frukost flingor. Sa om man flyttar pa flingorna sa tjuter det, I stallet for att bara stalla sina flingor pa sin arbetsplats som alla andra, sa har han gatt och tillverkat ett eget alarm. han har inte kopt det, utan har har lott ihop det sjalv.



Som ett tips till nya, straight out of uni personer som borjar jobba pa en arbetsplats, att satta alarm pa sina flingor gor automatiskt att andra anser att du ar lite suspect och inte vill ha dig i sina team och project...



det ar en annan grej med Avocados, dock for dem kan man inte ha pa sin arbetsplats.



Dock ar det valdigt fel att stjala andras mat...inte schysst alls



2011-03-25 @ 02:20:02
Postat av: martin b

Jag håller på : rörú så dörú

2011-03-25 @ 12:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0