Jag är en redig gnällspik!

Typiskt huvudvärksväder idag. Jag blev tvingad (!) att inte gå och träna samt att äta buffé på jobbet till lunch.

Det är väldigt trevligt och generöst med buffé på jobbet till alla, anledning är en gäst från huvudkontoret.

Men jag har ju med mig en matlåda av en anledning.

Nej, av flera anledningar.

Anledningslistan:

1. Jag är veggo, utbudet för mig på lunchrestauranger består av sallad, jag vill ha mer mat än så för 100 kronor
2. Jag vet vad jag gillar och inte gillar, mat är viktigt för mig, jag vill inte gå med på skitmat bara för att
3. Har inte råd att lägga 500 kronor i veckan på lunch
4. Är känslig/allergisk/tycker inte om vissa saker som man sällan skriver ut i menubeskrivningarna

Nummer 4 märkte jag idag. På buffén kunde jag äta grillade grönsaker och någon slags lax som var rå. Grönsakerna låg i ett hav av olja och vitlök. Jag har upptäckt att jag är allergisk/överkänslig mot färsk vitlök. Alltså blev konsekvenserna av lunchen idag att jag 1. Var hungrig fortfarande 2. Fick skitont i magen.

Oj, vad jag låter gnällig. Det är verkligen inte meningen. Men jag VILL träna på lunchen, det gör att jag orkar med en hel jobbdag. Och jag vill äta min egen mat, för då blir jag mätt, får i mig tillräckligt av allt man ska få i sig och får INTE ont i magen!

Jaja.

Den här helgen ser jag liksom inte fram emot heller eftersom O ska åka till Gotland. Dumma Gotland. Skit-ö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0