Jag saknar henne

De gör reklam för Rosemount vin på några sajter jag besöker dagligen och det får mig att sakna min yngsta storasyster så mycket att det kniper till i magen.

För det var nämligen det vinet hon oftast köpte hem till oss när jag och mor var där, i Australien, i höstas och hälsade på. Mor var inte överförtjust i det, jag kan i princip dricka vad som helst som är rött. Förutom kanske blod.

Men den där satans blinkande reklambannern vill bara att jag ska titta på den svartgröna flaskans etikett och tänka på hur härligt det var att få se och prata med henne varje dag. Bråka och slåss. Skratta och fnissa. Himla med ögonen och klappa på armen.

Hatar Sydney som är en sådan underbar stad och ligger så långt bort. Kan den inte bara drabbas av sandstormar och spöregn och vara placerad någonstans kring Uddevallatrakten?

Och sen hatar jag vinreklamer som gör mig ledsen en alldeles vanlig, grådassig torsdagsförmiddag. Jag hatar dem med själ och hjärta.

Kommentarer
Postat av: martin b

Ja det vinet kommer man ihåg. Det fanns kvar lite senare också. Men jag tycker om minnena. Det är nog för att det var så skönt att komma från "järnvintern" och bara softa å ha det skönt.

2011-05-05 @ 13:42:05
Postat av: Sydney

hej liten



jag vill komma hem nu, far jag det :-). Har ni vin?



jag kommer den 6 augusti..

2011-05-06 @ 01:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0