Jag tror på globalisering

Ay caramba.

Är argumentet "flera andra länder gör det så det är okej" verkligen ett bra argument?

Nej, det är det inte.

Jag hade nästan glömt bort hur det var när det smällde till i bloggen så fort jag skrev något om SD inför och efter valet i höstas. Lite samma känsla nu. Och jag har fortfarande samma grundinställning: Globalisering är vår enda väg framåt. Globalisering är demokratins framtid.

Självklart kommer mycket ont med det, utnyttjande av u-länders resurser (och bristande lagstiftning) och så vidare. Men inget är ju svart eller vitt. Och jag tycker att fördelarna med globalisering, det vill säga förståelse för andra kulturer och ett gemensamt arbete mot rättvisa för alla, väger över. Eller, jag HOPPAS att de kommer att väga över.

Idag är jag mest intresserad av att skriva om min nya yogamatta. Men det får kanske vänta. Så länge guldet är så dyrt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0