Min helg

På fredagkvällen lagade jag en eminent middag till O, sen kutade vi iväg till Trädgårn och mötte massa toppenfolk, satt i en soffa under Johanneshovsbron och njöt som bara den.

På lördagen gjorde vi massa viktiga och oviktiga saker, men framförallt åt vi popcorn och såg den bästa av de sex Star Wars-filmerna. Alltså, en film får inte vara så bra. Det blir för mycket i hjärnan. När Leia trycker på knapparna och Han Solo trillar ur sin koldioxidkista utropar O: Men, det ser ju ut som Harrison Ford!

Sen sa han att han ju alltid vetat att det var Harrison Ford som spelade mr Solo, men att det inte var förrän i tredje filmen som han faktiskt såg ut som sig själv.

En något luddig förklaring, om man frågar mig. Men låt gå.

I går skjutsade jag O och en narr till Nynäshamn. Körde intervaller och bål/överkropp med bror i Nackareservatet och lagade middag till mamma och mormor. Och så gjorde jag äppelpaj. Och så kom lillebror hem till mig och vi såg Mästarnas Mästare och hejade på alla deltagare samtidigt.

Bra helg. Men det som är extra dumt är att O är borta igen. Vi hann knappt träffas innan den där satans ön tog bort honom från mig. Dum-ö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0