Så pinsamt Scandic

Jag var alltså så pass hungrig i går att jag på riktigt satt och suktade efter O:s wookade kyckling när vi hann ses en kvart mellan jobb och yoga.

Då är det något som är snett.

Idag är jag tillbaka till mitt vanliga jag, det enda jag längtar efter är att få springa på lunchen. Och sushin jag tänker äta efteråt. Och ananasringar.

När jag ändå talar om mat så kan jag passa på att delge er en av de konstigaste sakerna jag läst på länge. Nämligen att Scandic hotels har gjort lite fina frukostförslag för sina gäster.

För kvinnor
-
För att lättare kontrollera aptiten och hålla vikten är det viktigt att starta dagen med frukost.
Frukostförslag: 1 tallrik lättyoghurt med müsli, 1 skiva fullkornsbröd, 1 skiva skinka, grönsaker till mackan, ¾ dl färsk fruktsallad, 1 kopp kaffe med lättmjölk.
 
För män - Protein ökar mättnadskänslan. Äggröran ger dig den extra dosen. Välj ett litet glas juice eller ta en frukt.
Frukostförslag: 1 portion äggröra, 1 skiva knäckebröd med smör, 1 skiva mager ost, grönsaker till mackan, ½ glas juice, 1 kopp kaffe eller te. 

Alltså. Kvinnor ska kontrollera aptiten och hålla vikten med hjälp av lättyogurth, män ska få i sig protein med äggröra.

Det är alltså år 2011. Lite förvånad är jag över att ingen reagerat på detta tidigare, mycket förvånad är jag över hur Scandic tänker.

Om de tänker alls.

Kommentarer
Postat av: Hönrik

Var hälsad. Jag är från framtiden.

2011-05-09 @ 11:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0