Vad händer med mig?

Jag brukar vara väldigt duktig på att gå upp på morgonen, även om jag är mer en kvällsmänniska. Det är en vana jag har från gymnasietiden, då jag var lite besatt av att vara i skolan innan alla andra.

Men de senaste månaderna är det något som har hänt. När klockan ringer stänger jag bara av den och somnar om och jag har inte hittat någon snoozeinställning på min telefon så den ringer inte igen. Vanligtvis är ju O hemma och kan ruska om mig när han går upp, men i morse var han ju på Gotland och det är lite för långt avstånd mellan Kärrtorp och Visby för att ruska någon.

Så jag försov mig. Igen. Att snabba sig i en tom lägenhet är ingen fantastisk start på en vecka. Men det var som att universum ville ge mig en liten present i alla fall för på väg till tuben såg jag en igelkott.

Stod och kollade på den ganska länge och missade ännu ett tåg och precis innan jag skulle fota den sprang den iväg in i buskagen. Jag tänker hålla utkik efter igelkotten hela sommaren. Tror att den kommer tillbaka.

Ska försöka att gå upp i tid i morgon bitti. Hela dagen blir ju så mycket bättre då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0