Nica och vintern

Det är en artikel om Nicaragua i dagens DN, om det stundande valet och Daniel Ortega som sett till att han kan bli omvald trots att det strider mot landet vallagar.

För att vara ett land som varit tätt kopplat till Sverige i många år genom bistånd och politik får vi väldigt få nyheter om Nicaragua i svenska medier. O berättar ju väldigt mycket om hur politiken i landet var när han bodde där så jag gillar när jag får färska nyheter också. Vill så otroligt gärna resa dit någon gång. Snart.

För övrigt har höstdeppen slagit klorna i mig. Fanken vad grått, mörkt och trist allt är. Ät vitaminik kost! Tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus! Planera en resa! skriker tidningar som tips. Eh... ja, det gör jag ju redan! Tränar som vanligt, äter nyttigt som vanligt men mår inte lika bra som vanligt.

Jekla höst och vinter. Blir förbaskad!

Kommentarer
Postat av: Sonic Syndey

Kop ett fint tyg



jag har kopt detta...

http://www.freshdesignblog.com/wp-content/uploads/2010/10/blackcurrant-dandelion-clocks-wallpaper.jpg



och detta

http://www.johnlewis.com/230561234/Product.aspx?siteID=TnL5HPStwNw-lt.sY0VMhQ8Y1LKXbhrSoA&source=60567



Och det gor mig glad, idag



2011-11-03 @ 00:52:42
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

det är obegripligt grått ute, kan inte minans att det brukar vara så här grått, utan mer blött och kallt. Men nu är det bara grått, grått.

2011-11-04 @ 11:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0