Bra höst

Oj vad vi plockade svamp. Efter fem minuter var vi övertygade om att vi inte skulle hitta något alls och blev genast lite sura på skogen.

Men efter tre timmar orkade vi inte huka mer, vi gick till och med förbi svamp för att vi inte orkade plocka den. Snobbigt...

Så gick vi lite vilse också. Men sådant får man räkna med. Lördagskvällen blev alltså svamp på rågbröd, wii golf och 3,5:or. Ack så bra.

I går var jag och O alldeles lagom slappa precis hela dagen. Var med på föreningens städdag, gjorde vår första budget någonsin och bara slappade. Jag är vanligtvis fruktansvärt dålig på att slappa, men det känns som att jag börjar få häng på det. Var inte ens stressad över att jag inte hunnit dammsuga. "Det får bli på måndag det" tänkte jag i stilla ro och åt lite schweizernöt.

Att det regnar idag gör inte så mycket. Jag försöker nämligen fokusera på det mysiga med hösten. Alltså att få tända ljus, ta fram höstfilten till soffan i stället för sommarfilten (jag är 89 för den som inte visste), äta soppa varje dag om man vill, påbörja årets stickningsprojekt (halsduk i år igen va?), titta på så mycket film och serier som man vill för det GÅR inte att var utomhus jämt.

Det blir en bra höst grabbar. Jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Sydney

Hej liten



vilken harlig dag, fortuom att du var tvungen att ata svampen, ycuk...idag ska jag till IKEA, jag ska kora..som susen med Kurt till IKEA och kopa mer tyg, mer tyg mer tyg...

nu ska det bli sy av :-)



2011-09-20 @ 01:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0