Vad gör man med all tid?

Jag gick upp vid sex, gjorde 70 minuter yoga, duschade, åt en gudomlig frukost som vanligt, sminkade mig lite extra poppigt med orange ögonskugga, loggade in på mejlen för att skriva ut förra veckans scen inför handledningen idag och...

Såg att lektionen blivit inställd.

Jahapp. Luften gick helt ur mig, var ju tio sekunder från att kuta till tuben.

Blev alltså ingen skola idag. Jag passade på att skrubba både min och O:s yogamatta, städa hela badrummet och sortera kläder. Åkte in till staden och rekade jackor. Åkte hem och åt lunch. Nu har jag precis rengjort alla mina sminkborstar.

Och... ja. Vad gör man med all tid när man pluggar egentligen? Ska cykla iväg till gymmet nu. Intervaller på löpband tänkte jag. Jesus vad lyxigt det är att inte ha ett jobb på många sätt. Men så här kan ju inte hela hösten se ut? Eller vintern eller våren? Jag kan ju inte dra iväg till gymmet två timmar varje dag, kroppen kommer ju se ut som Merlene Otteys till slut. Och det vill jag ische. Framförallt som jag inte kommer att vara en 40-årig elitlöpare ändå, trots alla magrutor.

Ah, well. Ovan vid lyx och njutning bara. Det ger sig. Jag vänjer mig.

Härligt i alla fall!




Kommentarer
Postat av: Chippe

Men hur mycket ska du träna egentligen? Fyra timmar om dagen???Oj vad jag önskar att jag hade din energi!!

2011-09-20 @ 17:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0